Merci de vous reporter au catalogue en ligne pour le descriptif complet de cette Renault 5 Maxi par Gilles Vallerian. 1996 Renault Laguna Le Monsieur The Ultimate track beast from renault laguna 2005 Aultren RS/V A racing van. It was effectively the same 1.4-litre turbocharged unit from the earlier Renault 5 Alpine Turbo, but in its new rear-drive application developed significantly more power, with 160bhp at … - Amortisseurs Bilstein, triangulation avant/arrière et porte moyeux, spécifiques aux Maxi Le gros échangeur spécifique SECAN était alors placé au-dessus de la boîte et non plus dans l’aile arrière gauche. François Bernard était en charge de la partie châssis, et Philippe Coblence du moteur. It is not available for other users to see. Elle sera immédiatement remplacée en compétition par 705, puis ensuite reconstruite avec la caisse de réserve. Renault 5 Maxi Turbo. - Coupe-circuit spécifique aux R5 Turbo de Renault Sport, et exactement le même que les berlinettes Alpine usine de 1972 à 1976 ! Full set of pictures available on our online catalogue: https://www.artcurial.com/fr/lot-1985-renault-5-maxi-turbo-4058-11, 1980 Renault 5 - Turbo Group 4 Works Rally. Alpha Aultren RS/R2 Coupe The hypercar for those who want efficient power 1996 Renault Laguna V8 Track Monster My version was built from the LEGO Set #76897 and some spear parts mainly for the front and rear bumpers and the rear gate which I’m particularly proud of. Abricot68 14. 1985 Renault 5 - Maxi Turbo. Just 20 examples of the next version, logically named the “Tour de Corse” (TDC), were built for the 1983 season, in accordance with the new regulations for Group B, which replaced Group 4. Though power is muted at low revs, it comes on with a vengeance once the turbo … • La plus puissante de Groupe B 2 roues motrices It soon became clear, however, that the car was outclassed by its rivals and a radical re-think was called for. 2018. 8 1. Le moteur atteignait ainsi 350 chevaux à 6500 tours, avec un couple très élevé de 43 mkg, soit 10 mkg de plus que la TDC ! Voir plus d'idées sur le thème voiture, renault 5, voiture de rallye. It raced alongside brilliant cars like the Peugeot 205 Turbo 16, Lancia Delta S4, Lancia 037, MG Metro 6R4 and many many more. This impressive looking Group B car was restored by its second driver, Guillermo Barreras, at the end of his career in rallycross in 1989, starting from a bare shell and using original parts from the period. Cars were equipped with engines of 1397 cc (85.1 cui) displacement, delivering 117.5 kW (160 PS, 158 hp) of power. Pour des raisons d’homologation, il y eu 20 Maxi montées, mais grâce aux informations précieuses de Patrick Landon, nous pouvons dire que lors de la présentation à la FFSA des 20 véhicules, 10 étaient montés à blanc sans aucun fluide, et ont été immédiatement démontés ensuite. La boîte possède un carter en magnésium, et la caisse est spécifique et renforcée. 1985 Renault 5 Maxi Turbo. Quant aux disques de freins, ils étaient identiques à la TDC au départ, ils passeront ensuite en diamètre 299 mm. - SECAN air-to-water intercooler positioned above the gearbox 7 oct. 2018 - Découvrez le tableau "R5 maxi turbo" de mistral gagnant sur Pinterest. The 1980 Renault 5 Turbo Shown Here. For homologation reasons, 20 Maxis were assembled, but thanks to the valuable information provided by Patrick Landon, it can be stated that when the 20 cars were presented to the FFSA, ten were assembled “dry”, with no fluids, and were stripped down immediately afterwards. See all lots. - 11.5in wheels at the back (TDC: 10in) and 8in at the front (TDC: 7in) Achetez en toute sécurité et au meilleur prix sur eBay, la livraison est rapide. With the multiplication factor for turbo engines, this let it exceed the limit for the 2-litre class. Pour pouvoir adopter des roues plus imposantes, il fallait augmenter la cylindrée de 1397 cc à l’aide d’un vilebrequin à la course plus longue de 5 mm et un alésage supérieur de 1 mm, le moteur allait atteindre 1527 cc permettant, avec le coefficient multiplicateur du turbo, de dépasser la classe 2 litres. See more ideas about renault 5, renault, turbo. Renault’s successful Five was chosen as the unlikely basis for small, light and ferociously fast new mid-engined weapon. Why do I believe this would make a great LEGO set? Notamment, une injection d’eau dans le collecteur d’admission permettait de faire descendre de 10° la température de l’air d’admission. USD 486 520 - 729 780. A noter que sur cette série limitée de Turbo 2, le toit était en aluminium comme sur les R5 Turbo « 1 » The car was offered with 2-door fastback coupe body shapes between the years 1980 and 1986. It should be noted that not all Maxis had this mechanism, but Sainz’ car does Ces nombreuses caisses et éléments mécaniques disponibles pendant la période des compétitions, ont permis de refaire des Maxi à partir de caisses de R5 Turbo de série, de carrosserie de Maxi accidentées, voire de caisses neuves de Maxi encore disponibles à la fin du groupe B. Il est donc important de pouvoir tracer l’histoire de ces voitures mythiques et symboliques de la période folle des groupe B. Renault 5 Maxi turbo. • The most powerful 2WD Group B car Proportionally speaking I beleive it is more accurate. En effet, rappelons que la moitié des Maxi a été démontée pour pièces ! - Carter sec avec bâche à huile sur le côté droit, et carter de distribution spécifique avec entrainement par chaine de la pompe à huile 1 Description 2 Versions 3 See also 4 Gallery There have been two previous versions of this car, the Renault LeCar, and the Renault 5 Turbo. The Renault 5 Maxi Turbo offered here is a former European Champion, piloted by the late Giovanni Rossi, a regular at major events in the French and European Championships and a three-time Championship winner. The only thing It is missing are the corresponding rally stickers and Renault emblem. Renault 5 Renault 5 Maxi Turbo Rally . Represents the "S (sport cars)" market segment. • Voiture superbement conservée. - Strengthened magnesium gearbox with specific ratios and limited-slip differential It should be noted that this limited run of Turbo 2s had an aluminium roof, as on the R5 Turbo “1”. ARTCURIAL MOTORCARS. Because it is my dream car since I was a kid. I have owned many cars since, but the Renault Five as alway taken a special place in my heart. - Windscreen wipers with new mechanism by Marchal fitted differently to the other standard or competition R5 Turbos. Later cars, built between 1982 and 1986 (Turbo 2), have steel body panels borrowed from the standard R5. - Échangeur air/eau SECAN situé au-dessus de la boîte à vitesses Click "Updates" above to see the latest. Model never used, never removed from its original box - with excellent finishes (like paint and interior) - 4 openings. Visitez eBay pour une grande sélection de renault 5 maxi turbo 1/43. Help your fellow builder by leaving your feedback based on these three criteria: Your feedback is only shown to the creator as well as yourself. Facebook is showing information to help you better understand the purpose of a Page. Terramorsi a jugé nécessaire d’en faire une vraie voiture de rallye, bénéficiant de la technologie phare chez le constructeur au losange : le turbocompresseur. Unique colour, very sought-after. It is a compact FF car with a naturally aspiration four-cylinder engine. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. The idea was to move its engine from the front to the middle of the car to improve its traction and handling. We use cookies to enhance your experience. 1980 was the first year of production for the R5 Turbo and it landed with much fanfare from the global motoring media. The Renault 5 Maxi Turbo was another of the Group B legends. - Mécanisme d’essuie-glace avec une nouvelle cinématique Marchal à l’implantation différente des autres R5 Turbo de série ou de compétition. A series of 200 R5 Turbo 2s was offered to customers with a larger engine, the type 8221 instead of the 8220 of the R5 Turbo. • Ex Carlos Sainz Ragnotti won the 1985 Tour de Corse in the car and even after Group B was cancelled the following year, it won many races in the Group F class over the following 20 years to prove its long-standing quality. Estimate. Kyosho’s first foray into … Patrick Landon (head of Renault Sport’s rally department) received the whole-hearted backing of Gérard Larrousse, the managing director of Renault Sport. Une série de 200 R5 Turbo 2 fut proposée à la clientèle avec une cylindrée augmentée, de type 8221 au lieu du 8220 des R5 Turbo. Renault model 5 Turbo belongs to sports car class. To fit larger wheels, Renault had to increase the engine capacity from 1397 to 1527cc, with the help of a crankshaft with a 5mm longer stroke, and a 1mm larger bore. In addition, this car’s continuous history is exceptional and rare for a vehicle of this kind (FASA Renault for Sainz, the official Renault driver Barreras, the museum at Lohéac). - Specific type of turbocharger installed to the right of the engine bay, with no waste gate (the valve to release excess pressure), this being located directly on the exhaust manifold (specific to the Maxi) It’s a competition spec vehicle with its 1527cc inline-4 producing somewhere in the region of 380 bhp thanks in no small part to its Garrett T31 turbocharger. Il s’agit ici de la voiture officielle de Renault Espagne, pilotée par Carlos Sainz, qui rappelons-le, a été sacré deux fois champion du monde des rallyes sur Toyota en 1990 et 1992, et termina quatre fois à la seconde place du WRC… Cette groupe B au look impressionnant, a été restaurée par son deuxième pilote Guillermo Barreras à la fin de sa carrière en rallycross en 1989 à partir de la caisse nue et équipée de pièces d’origine à l’époque. François Bernard was responsible for the chassis and Philippe Coblence for the engine. Only ten cars were in running order and were sold with a certificate enabling them to be registered (Archives of P. Landon).. - Bouchon d’essence dans l’aile gauche get your order in no time! Coblence drew on Renault's research in F1 into fuel-injection, the ignition system, turbocharging and the air-to-water intercooler made by SECAN, a subsidiary of Chausson. The "Renault 5 Turbo" widebody was intended for rallying, to compete with the Lancia Stratos from Italy. - Injection of water into the intake manifold (F1 technology) One of only 200 "Maxi" built; Group 4 Homologation Model; Only 9,130km on the odometer; Mint condition vehicle; The base model of the Cinq turbo, Renault 5 (Cinq), was released in 1972. They featured upgrade kits from the factory that pushed power to 185 hp and then 200 hp, and in Maxi 5 trim, to around 350 hp. - Jantes en 11,5 pouces à l’arrière (Tour de Corse : 10 pouces) et 8 pouces à l’avant (TDC : 7 pouces) - Cut-out switch specific to the Renault Sport R5 Turbos, exactly as fitted to the works Alpine berlinettes from 1972 to 1976! - Ventilated brakes all-round with four-piston callipers In particular, the injection of water into the intake manifold reduced the temperature of the air by 10°. The gearbox had a magnesium sump and the car’s unique bodyshell was strengthened. The semi-official teams, such as Renault Chartres, DIAC or FASA Renault Spain in effect received a complete car which could be registered and a second as a kit ... Renault Chartres thus competed with two cars with the same registration number for Didier Auriol: one (712) sponsored by 33 Export, the other (713) by Philips. The Renault Sport mechanic Christian Pouchelon has confirmed that the car is in its original specification; it is a spectacular car with which to take part in historic motorsport events. - 4 freins ventilés avec pinces à 4 pistons Comentarios del anunciante. The quickest iteration of the car was the Renault 5 Maxi Turbo – the car you see here. Renault R 5 LOOK-MAXI-TURBO- en Barcelona. Ultimately, Renault produced just 20 units of the Renault 5 Maxi Turbo. The Renault 5 Maxi Turbo has a turbocharged four cylinders in line longitudinal middle engine providing a maximum torque of 422 Nm available from 3750 rpm and a maximum power outpup of 350 PS available at 6500 rpm transmitted to the 15 inch rear wheels by a manual 5 speed gearbox. The first version (Group 4) in 1980 won the Monte-Carlo Rally and the Tour de Corse. Envrion 4 ans et demi de travail et près de 1500 heures ont été nécessaires pour atteindre le niveau de restauration établi. Se vende pegatinas laterales para Renault Fuego turbo, r5, r4, 4l, r8 o clásico renault williams sport maxi 5 turbo, gtt supercinco, ideal para restaurar.copa rs gt turbo gti gsi 16v 1. Voiture de course exceptionnelle, une Maxi 5 Turbo est rarement proposée à la vente. With its mid-mounted turbocharged engine, strengthened chassis and special suspension, its steel, polyester and aluminium body and its spectacular rear, far wider than the front, the R5 Turbo, presented to the press in 1978, was the subject of great passion. This is the version that won the Rally of Asturias. La Renault 5 Turbo est née de la volonté de Jean Terramorsi, sous-directeur de la direction du produit chez Renault chargé des petites séries, qui en 1977 a imaginé un développement sportif de la star de la régie, la petite Renault R5 : pour cela, il ne suffisait pas d’améliorer la tenue de route ou la puissance du moteur comme sur la R5 Alpine. The brakes were initially identical to the TDC but the diameter was later increased to 299mm. One of Renault’s ultimate performance racing machine and a highly collectible car today. Moteur central turbocompressé, châssis renforcé, trains spéciaux, caisse alliant acier, polyester et aluminium, voie arrière extravagante par rapport à l’avant : la R5 Turbo, présentée en 1978 à la presse, allait déchaîner les passions. Quant au turbo, il passait à droite dans l’aile, avec un dispositif spécifique pour en contenir la chaleur élevée, et un échappement passant devant la roue arrière droite, pour réduire les émanations de chaleur dans le compartiment moteur. 1985 Renault 5 Maxi Turbo Auction Estimate For sale in our forthcoming auction « Parisienne 2021 by Artcurial Motorcars » in Paris, on 5 february 2021. NEW MODEL - Very nice SOLIDO model of the legendary Renault 5 Maxi Turbo brought to success by C. Sainz. But the changes did not stop with the engine: the future Maxi 5 was a complete reworking of the TDC: the front and rear wishbones, hub carriers, anti-roll bars and shock absorbers were all different. - Boîte de vitesse en magnésium avec rapports spécifiques renforcés et autobloquant 118 likes. Rossi had previously driven competitive cars and was a successful racer, winning his first Championship in 1983 in a BMW 528i. - Dry-sump lubrication with sump to the right and specific valve timing cover with chain-driven oil pump The turbo meanwhile was moved to the right in the wing, with a special mechanism to limit the intense heat produced, and the exhaust was routed ahead of the right rear wheel, to reduce the heat generated in the engine bay. All in all the Renault 5 MAXI Turbo (#27) 1985 Tour de Corse is a force to be reckoned with. - Présence d’une trappe de toit pour l’aération de l’équipage, cette trappe est apparue au Rallye Islas Canarias le 28 juin 1986 après homologation de la FIA par Renault Sport. The Renault 5 Turbo came about thanks to Jean Terramorsi, the deputy head of product management for Renault responsible for limited-production models. The difficulty of the TDC was that the rear wheels were too small. 1985 Renault 5 Turbo2 Maxi. New tool. - Exhaust tailpipe in front of the right rear wheel LEGO, the LEGO logo and the Minifigure are trademarks of the LEGO Group. Renault (François Chatriot) 1986 Tour de corse - France; Product timeline . In 1984, 'Group B' homologation was sought for the Renault Maxi 5 Turbo to enable it to contest the World Rally Championship and the following year, Ragnotti added another Tour de Corse win with the Maxi 5 turbo. Better, the Alfa Romeo GT V6 3.2 is squarely behind the same 0 to 100 kph ! This car appears to be the #3, driven by Jean Ragnotti, who achieved victory at the 1985 Tour de Corse. Oct 21, 2016 - Explore SPARDA's board "Renault 5 Maxi Turbo" on Pinterest. Cars. Seuls 10 véhicules étaient en état de fonctionnement et ont été vendus avec un certificat permettant de les immatriculer (Archives de P. Landon). In late 1984, Renault Sport took full advantage of Group B’s evolution (ET) feature and seriously upped the ante with the ultimate version of the R5 Turbo: type “Maxi”. I still own mine and love to drive it arround during the summer time. - Sortie d’échappement devant la roue arrière droite Last Updated . Exceptional rally cars, Maxi 5 Turbos rarely come up for sale. - Injection d’eau dans le collecteur d’admission, technologie F1 - Vent on the roof to supply fresh air to the crew: this appeared on the Rally Islas Canarias after Renault Sport had it approved by the FIA. The Renault Maxi 5 Turbo went on to become a benchmark for a two-wheel drive car on tarmac. Why did I build it? The creator won't see your user name. Pour la DIAC, filiale de Renault spécialisée dans le crédit automobile, la première voiture de François Chatriot (706) allait brûler au Rallye des Garrigues 1985. Celui-ci allait bénéficier des recherches de Renault en F1, tant au niveau de l’injection, l’allumage, la suralimentation et l’échangeur air/eau SECAN, filiale de Chausson. All Rights Reserved. For Renault’s DIAC subsidiary, which specialised in car. Le mécanicien Renault Sport Christian Pouchelon nous a confirmé qu’elle était conforme à l’origine ; c’est une voiture historique et spectaculaire pour s’engager sur des épreuves historiques. The Rernault 5 Maxi Turbo came after the Turbo 1 and 2 who was primarily designed for rallying, but was also sold in a street version. Renault Five R5 Maxi Turbo WRC 1984; Product Idea . En outre, la continuité historique de celle-ci est exceptionnelle et rare pour ce type de voiture (FASA Renault pour Sainz, Barreras pilote officiel Renault, Musée de Lohéac). It was inconceivable, given the budget allocated by Renault. Renault Histoire et Collection possède encore quatre Maxi, dont la véritable DIAC (705) qui n’a jamais quitté les réserves de Renault, et deux « PHILIPS » dont l’une est dotée de la carte grise de 702. La difficulté de la « Tour de Corse » résidait dans la dimension trop faible des roues arrière. - Specific pedal set with dual master cylinders as fitted to single-seat racing cars • Superbly preserved. - Bilstein shock absorbers, suspension wishbones front and rear and hub carriers, all specific to the Maxi - Turbocompresseur spécifique placé à droite du compartiment moteur, et sans wastegate (la soupape de décharge du turbo quand la pression est trop élevée), celle-ci étant située directement sur le collecteur d’échappement qui est spécifique Artcurial - Parisienne 2021 | Paris, 05 February. On peut ainsi remarquer certains montages spécifiques par rapport à une groupe 4 ou une « Tour de Corse » : - Caisse renforcée spécifique Maxi avec toit et portes en aluminium, capots et ailes en Kevlar, capot arrière spécifique pour favoriser l’alimentation du gros filtre à air et améliorer l’appui aérodynamique, face avant à 8 phares if a specification seems to be wrong, please tell us The large SECAN intercooler specific to the model was relocated from the left rear wing to above the gearbox. • Ex-Carlos Sainz